کاهش وزن و پیاده روی

پیاده روی

این وبلاگ مطالب عمومی درباره پیاده روی است

راه بروید تا کمتر به دیابت مبتلا شوید، این نتیجه مطالعه ای است که به تازگی درBritish Medical Journalبه چاپ رسیده است. همانطور که می دانیم پیاده روی روزانه  نه تنها برای رفع چاقی شما مفید است بلکه خطر ابتلا به دیابت را نیز کاهش می دهد.

مطالعات مختلف تاثیر فعالیت بدنی بر کاهش نمایه توده بدنی (BMI) و نیز کاهش مقاومت به انسولین را زمینه ساز بروز دیابت است، ثابت کرده اند. مطالعه حاضر اولین پژوهشی است که به بررسی اثر میزان پیاده روی به عنوان نوعی فعالیت  بر مقاومت به انسولین پرداخته است. مقاومت به انسولین در واقع پیش زمینه دیابت است.

مطالعه حاضر 592 فرد میانسال را به مدت 5 سال بررسی کرده است. طی مطالعه با استفاده از قدم شمار تعداد گام های فرد ثبت می شده است. در پایان، نتیجه حاکی از این بود که تعداد گام های بیشتر در طول 5 سال با کاهش شاخص توده بدنی  و کاهش نسبت محیط دور کمر به باسن و نیز بهبود بیشتر در حساسیت به انسولین همراه بوده است.

جالب است بدانید به عنوان یک توصیه معمول متخصصین تغذیه پیشنهاد می کنند که  روزانه  حدود 10 هزار گام  قدم بزنید تا سلامتی و کاهش وزن را تجربه نمایید. بعضی از توصیه های اخیرمیزان سه هزار قدم در روز برای 5 روز در هفته را مفید می دانند. مطالعه اخیر نشان داد که یک فرد بی تحرک که روزانه پیاده روی خیلی کمی داشته و طی پنج سال به تدریج به میزان 10 هزار گام رسیده در مقایسه با کسی که 5 بار در هفته و هر بار 3000 گام قدم می زند،  تا 3 برابر بهبود بیشتر در مقاومت به انسولین داشته است،

 

نکته عملی: مطالعه حاضر نقش مستقل پیاده روی در کاهش شاخص توده بدنی، نسبت دور کمر به باسن و مقاومت به انسولین را نشان می دهد . همچنین بیان می دارد توصیه هایی که در حال حاضر برای میزان فعالیت بدنی در افراد بزرگسال وجود دارد نیاز به بررسی مجدد و اصلاح دارد و شاید نیاز به افزایش آن وجود داشته باشد. این مطالعه میزان روزانه 10،000 قدم را برای کاهش نمایه توده بدنی و دور کمر پیشنهاد می کند.




نوشته شده در چهار شنبه 3 / 11 / 1390برچسب:,ساعت 11:14 توسط محمد واحدیان|


آخرين مطالب
» چراپیاده روی؟
» رهبرو پیاده روی
» ورزش از دید رهبر
» پیاده روی و زیارت اربعین
» احادیث ورزشی
» کاهش وزن و پیاده روی

Design By : Pichak